Cărţi în Format Digital – Pelerinul rus, Manualul Isihiei, Calea ascetilor şi Filocalia

Cărţi creştin-ortodoxe în format digital(*pdf):
Pelerinul Rus
Calea rugaciunii launtrice Manualul isihiei(Vladica Antonie Marturisitorul)
Calea Ascetilor

Filocalia – Cele 12 volume: Continuă lectura

Omul şi clipele vieţii


Un om a găsit o pungă mare cu pietricele colorate pe tărmul unei ape. A luat-o şi mergând spre casă începu să arunce pietricelele în apă, ţinti păsările care treceau pe deasupra, se amuza aruncându-le aiurea. În momentul în care mai avea în pungă doar două, trei pietricele, pe care se pregătea să le arunce şi pe astea fără rost, s-a întâlnit cu un vecin. Acesta s-a uitat la pietricele, după care zise: Continuă lectura

George Bacovia – Poemă în oglindă

În salonul plin de vise,
În oglinda larg-ovala încadrata în argint,
Bate toamna,
Si gradina cangrenata,
În oglinda larg-ovala încadrata în argint.

În fotoliu, ostenita, în largi falduri de matase,
Pe când cade violetul,
Tu citesti nazalizând
O poema decadenta, cadaveric parfumata,
Monotona.

Eu prevad poema roza a iubirii viitoare…

Dar pierduta, cu ochi bolnavi,
Furi, ironic, împrejurul din salonul parfumat.
Si privirea-ti cade vaga peste apa larg-ovala,
Pe gradina cangrenata,
Peste toamna din oglinda –
Adormind…

Eu prevad poema roza a iubirii viitoare…

Însa pal ma duc acuma în gradina devastata
Si pe masa parasita – alba marmura sculptata –
În vesmintele-mi funebre,
Ma întind ca si un mort,
Peste mine punând roze, flori palite, -ntârziate
Ca si noi…

Zi, finala melodie din clavirul prafuit,
Or ajunge plânsul apei din havuzele-nnoptate.
Vezi, din anticul fotoliu –
Agonia violeta,
Catafalcul,
Si gradina cangrenata,
În oglinda larg-ovala încadrata în argint…

Spovedania omului lăuntric sau Calea care duce la smerenie

Întorcându-mă, cu toată luarea-aminte, înăuntrul sufletului meu şi luând seama la mersul omului nevăzut, mă încredinţez din experienţă că nu-L iubesc pe Dumnezeu, nu am dragoste pentru aproapele, nu cred în nimic din cele ce ţin de religie şi sunt plin de mândrie şi de iubire de sine. Toate aceste păcate grele le găsesc într-adevăr în mine, atunci când îmi cercetez în chip amănunţit simţurile şi faptele mele: Continuă lectura